Konsekvenser.

Allt man gör får tillslut konsekvenser, ibland lite större och ibland lite mindre. Det är något folk borde banka in i sina huvuden snarast. Har ägnat halva dagen åt att vara tjurig. Första helt lediga dagen på lovet och det jag helst hade velat göra är numer omöjligt; Dra ihop gamla 4an och bara snacka skit, äta lite och hyra en film. Varför?
Jo enbart för att alla inte förstår att allt innebär konsekvenser och att det även kan drabba medmänniskorna runtomkring.
Visst, men gör inte smarta saker rakt igenom hela livet... Vi är ju förfan inte mer än människor.
Men alla förtjänar en andra chans, efter den är man körd. Alla vet vad jag pratar om så själva grejen med att inte nämna namn är meningslös. Jag tycker ofta att Pernilla är löjligt långsint som inte har kommit över hela grejen, men när man sen tänker efter själv så förstår man. Aldrig att jag skulle förlåta om någon gjorde så mot mina vänner.
Men å andra sidan så måste jag säga att enda gången jag överhuvudtaget tänker på dessa saker är de gånger jag har tid över, sitter hemma och skulle vilja dra ihop mina närmaste/äldsta/bästa vänner och göra någonting ihop och det faktist inte går enbart för att Elin var tvungen att gå och vara människa.

Inte mycket att göra åt saken nu, gjort är gjort. Det bästa av situationen försöker jag ständigt få till, umgås med Elin de få gångerna hon är häromkring och med Pernilla i skolan och så ofta som tiden räcker till.

Helt enkelt så saknar jag den gamla tiden något enormt, det är ni tre som alltid finns runtomkring mig när jag behöver och jag hoppas ni förstår att jag finns här för er, även om jag vägrar ställa mig på någon sida i interna catfights.

Till slut, Pernillas blogg är alltid läsvärd och framförallt det senaste inlägget borde många försöka ta till sig.
www.obeskrivlig.blogg.se

Ciao! //P


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits