Innebandyfesten

För att beskriva min gårdag behöver man nästan börja redan kvällen innan. Jag skrev att jag skulle färga håret. Då var klockan halv tolv. Klockan ett började jag med det och sen låg jag och läste en bra stund så jag landade på fem timmars sömn natten till igår. Jag flög upp som Aladdins matta* klockan sju, tog ett snabbt bad och släpade mig iväg till jobbet. Väl på Ica hände det inte mycket som var spännande. Jag slutade fyra.

Då var det dags, hem till Holm för förfest. Ölspel. (Jag hoppas ni lagt märke till den något bristfälliga kosten under detta dygn.. Det behövdes inte mycket för att få mig berusad igår kan jag tala om)
Lite fullare och lite senare släpar sig hela damlaget iväg till Amazon, det är dags för middag.
Att låta maten tysta mun är ett begrepp som jag aldrig tagit speciellt hårt på. Pratade mer än vad jag åt tror jag.
Direkt efter maten styrde vi av mot Angelica för mellanfest . Den bestod av ännu fler omgångar ölspel och inte så mycket mer.
Tillbaka till Amazon, vid det här laget skapligt rund om fötterna.

- Här blev det en liten paus i skrivandet, valde att ligga som en död fågel i badkaret en stund. En bakfull, död fågel.

Amazon är som en enorm hemmafest, det är det som gör stället roligare än krogen. Man träffar folk man känner i alla möjliga åldrar (och utstyrslar?) Pappa var där, men det var helt okej. Han bjöd på lite i baren och sen traskade han hemåt. Det var då i efterhand alla andra kom igång ordentligt. Tjatet om pappa kommer av någon anledning alltid när man är ute. Igår ansåg en man**, som måste ha vart nästan lika full som jag, att det var hans uppgift att hålla koll på mig när pappa Urban lämnat stället. Man skulle kunna säga att jag fick en extra far. Han hindrade mig från att köpa den där sista drinken i baren, dansa och prata med folk han själv inte kände. Lite småkomiskt.

Efterfest hos Sanna (Hennes mission för kvällen var tydligen att para ihop mig med alla möjliga). Det var Jag, Sanna, Cilan, Freddan och ett gäng av människor som jag aldrig sett förut. (Räknar inte med Albin & Anton som kikade in en snabbsväng och inte heller Foppa som snyltade på maten och sen gick) Buzz***, ett ruggigt roligt tv-spel som går ut på att man tävlar i musikfrågor, stod på tapeten. Man fastnade helt. När det var dags för hemgång så ringde Elin.

Hon var ute och traskade ihop med David & Johan. De, ungefär lika stadiga som jag, hon ungefär lika stadig som Big Ben. Kan tänka mig att hon fick sig några skratt iallafall. Stod och snackde en stund och sedan följde födelsedagsbarnet Karlsson mig hem för att få höra kvällens detaljer.

Ungefär klockan fem fick jag tillslut sova. Då efter att, precis som vanligt, hinkat en himla massa vatten för att lindra bakfyllan lite så slocknade jag nästan omedelbart.

Att vara bakfull är inget kul tillstånd, framförallt inte när man ska iväg och jobba. Därför kurerar jag som bäst nu och kommer traska (Pappa sa, väldigt generöst, att han kunde skjutsa mig till jobbet****, men frisk luft är alltid bra!) iväg som en helt ny människa. Eller nåt sånt.

* Jag flyger aldrig upp ur sängen klockan sju på morgonen, men jag är en jävel på att överdriva.
** Nämner inga namn denna gång.
*** Minns namnet
**** Ska bli ganska roligt att se hur mina kära arbetskamrater mår, det var full fart på även dem igår.

Kommentarer:
Postat av: Pillan

Som du kommenterade hos mig, dagen efter är alltid fruktansvärd och extremt värdelös! Men kvällen före är ju alltid roande! :)


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits