Ordet är träningsvärk.

Tilda gav mig en re-utmaning när jag sa åt henne att skriva minst tvåhundra ord om träningsvärk. Därför får jag gott ta och knåpa ihop en liten text.

Vi börjar med lite gnäll och sedan fortsätter vi med annat dravel

Jag har haft träningsvärk konstant i över en vecka nu, för varje pass jag kör så byggs det bara på och snart lär det hela vara olidligt. Dessutom så sitter skorna inte längre som de en gång gjorde, blåsor på varenda tå utom en. För mig är träningsvärk smärta, men det kan även kännas som en belöning. De dagar jag har riktigt värk i mina muskler så blir man ständigt påmind om att man faktiskt släpat sig igenom ett, aningen för tungt, träningspass.
Anledningen till att man får ont är ju för att man överbelastat musklerna och det är väl egentligen inget att sträva efter. Endå kan jag inte låta bli att känna mig lite nöjd. Fast att behöva använda handikapphissen på jobbet för att man inte klarar av trappen känns mer förnedrande än bra.

Kommentarer:
Postat av: Tilda

duktigt petra ^^,


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits