Snorkfröken har blivit gammal

Jag har varit en sväng på vårdcentralen och myst med alla sjuklingar. Receptionisten var en hagga. Som vanligt när det gäller sjukdomar, tänderna, skador osv så väljer de helt enkelt om de ska behandla en som ett bortskämt barn eller som en vuxen medmänniska. Trots att jag är över 18 och ser ut att vara ett par år därtill så lyckas de alltid reta mig till vansinne. Dagens konversation löd såhär.

"Hej, Jag hade bokat tid till 10.20... Petra Åbrink"
"Hej Lilla vän, nu är det så att det blev nåt fel med bokningen så du har tyvärr inte fått den tiden"
"Jaha, men Jag måste ha en tid. Kan du boka in mig så fort som möjligt då?"
"Jag sköter inte bokningar, du får gå hem och ringa därifrån"
"Men det är inte jag som gjort nåt fel, det måste gå att lösas här. Jag vill träffa en doktor eller åtminstone sköterska så fort som möjligt"
"Jaha, vad är det för fel på dig då?"
[---]

Jag fick snällt gå hem och ringa, någon tid gick inte att boka genom receptionen eller någonannanstans där nere och den inkompetenta frågan om vad det är för fel på mig gjorde mig rysligt förbannad.
Halva ansiktet är uppsvullet, jag svettas som en maratonlöpare på upploppet och har äckliga utslag i ansiktet. Man behöver inte vara utbildad för att dra paralellerna till svinkoppor efter bara en blick på dem och hon borde ha bokat en tid till mig på direkten.
Nu får jag gå runt och vara orolig för att smitta allt och alla ett par timmar till. Räcker med att jag petar i ansiktet och sen på exempelvis ett handtag för att nästa nisse som öppnar just den dörren blir smittad.


LILLA VÄN? idiot.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits