Upptakter och nya uppgifter

Nu har innebandysäsongen dragit igång och jag har fortfarande inte rört en klubba, ens kollat på en boll eller sprungit en meter. Det kan låta som om intresset hos mig är lågt och ligger på is, men det är många omständigheter som spelat in och hallträningarna börjar nu i veckan som kommer. Dock så hade vi upptakt med damlaget igår och F91 idag. Många kloka ord blev sagda och ett antal koppar kaffe har sörplats. Imorgon är det tränarmöte och sen följer två fulla veckor av praktiskt utförande.

Min kropp kommer vara död och det är korkat att inte ha tränat något avsevärt. Anledningen till varför jag inte är överdrivet skärrad är för att jag vet att jag tyckte det var sjukt mycket innebandy redan förra året och det kommer bli ännu mer iår. Det är olika träningar varenda dag och ofta så är det någon form av ansträngande fysisk aktivitet två gånger om dagen. Ska jag klara av denna säsong så gäller det att planera väl och för att inte tröttna så hoppas jag på att kunna ta bort specialidrotten från mitt schema.

Innebandy är något jag brinner för och jag är livrädd att tappa det intresse som jag byggt upp.
Dock så kan ni räkna med att det framöver lär stå något om idrotten varje gång jag skriver.

Förövrigt så har jag fått beröm av en av mina gamla tränare. Enligt honom så är jag den person som är bäst på att skapa ett lag och god sammanhållning. Jag vet inte hur rätt han har, men sådant är alltid kul att höra.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits