Den bästa dagen i mitt liv. Ever.

Matteprov.
Snoozar alldeles för länge och får halvspringa upp på stan, i halkan, klockan åtta på morgonen. När jag slänger mig ner på stolen ungefär två minuter försenad så kollar jag runt i rummet.. Fem andra ska skriva provet. Alla har prydligt radat upp stiftpennor, radergummi, linjal, klocka och miniräknare. Jag lägger upp min halvt vässade penna på bordet och funderar i god ro på om det kanske hade vart en god idé att ha en liten kalkylator med sig. Lite huvudräkning och tre kladdpapper senare så halvspringer jag ut från byggnaden.

Jobbet.
Börjar så fort jag slängt på mig jobbkläderna och sitter i kassan första fem timmarna. Ibland funderar jag på vad alla andra egentligen gör för något på det där bygget. Julruschen har satt igång som smått, för fullt om man kör helvetespass utan raster när de bör ligga. Under den rast jag fick så slocknade jag till i lunchrummet. Träffade Emelies mamma preci när det var dags att sluta så jag snålåkte med hem till dem och åt pytt.

Matchen.
Hade inte jag varit på planen idag så hade vi förmodligen vunnit. Men jag väljer iallafall rätt matcher att vara sämst i, en träningsmatch har ingen dött av att vara dålig i. Träligt att det skulle vara på hemmaplan kanske, men jag bjuder på den.

Gårdagens natt resulterade i tre timmar sömn, mina sömnsvårigheter hänger i och nu är jag så slut i huvudet att jag skulle kunna äta en bäver (och tro att det är en kyckling!)
Så sliten att jag inte ens orkar bli irriterad på mig själv för att jag spelade som en full, rullstolsbunden, prostituerad kanin med ett amputerat ben idag.

Bättre dagar har existerat, men med några timmars sömn så är jag återigen redo att möta alla köpgalningar som har letat sig fram i Svenssonvardagen. Hoppas jag.


14-21.15 är tiden som gäller imorgon,mys med en sovmorgon mitt i veckan. Sedan han jag bara två stycken 12 - 21.15 tider kvar att brottas med denna vecka. Under mellandagarna går jag ut lugnt, har fått Kerrans pass och hon  har slapptider.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits