Ibland går saker lättare än väntat.

Jag visste redan igår att jag har massor av saker att ta tag i idag och under resten av veckan. Främst för att jag är trött på att ha allt liggande och dra på tiden. Tillslut kommer den dagen då det är akut och då kan man räkna med att man har en halv miljon andra saker som måste göras just då.
Därför sitter jag och filar ihop veckans att-göra-lista. Den är ganska lång och kan se ganska oviktig ut för världen, men för min del så måste sakerna bli gjorda och det är snarast.
Punkt ett var att kontakta skolan och göra klart allt inför våren, men det löste sig självt eftersom det ringde någon trevlig karl imorse och hörde sig för/upplyste mig. Nu ser det hela riktigt bra ut, väntar bara på ett brev som ska trilla in. Nummer två, tre och fyra på listan är min nästa prioritet; lämna tillbaka biblioteksböcker, köpa halstabletter och köpa solkort.

Så fortsätter det hela i all oändlighet, listan är lång och det lär den här veckan också bli.

Nu ska jag kurera, mina halsmandlar går 1 majtåg.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits