Inte utmanad, men uppmanad.

Sebbe, min krulliga vän, uppmanar folk att lista de 10 bästa konsertupplevelserna som man varit med om. Han kommer inte med lätta önskemål, det måste erkännas.

1. Marilyn Manson,19/12 2003, Hovet, Stockholm.
Min första riktiga konsert. Vi hade varit dödligt taggade i flera veckor och utöver att spelningen startade bra mycket senare än väntat så hade vi ruggigt roligt och det var en sån skön känsla när man helt glömde bort tid & rum.

2. Lars Winnerbäck, 4/9 2004, Cloetta center, Linköping.
Emelie var dum nog att sälja sin biljett till mig och jag tackade & tog emot. Magiskt att se Lasse och Hovet i Linköping. Alla kan varenda ord och alla är så gott som paralyserade. Underbart!

3. The Ark, 2005, Hultsfred.
Med nysläppt album och jordens publik sent på kvällen så kan det inte bli annat än sprudlande. Jag och Cilan levde livet den spelningen. Jag gillart!

4. Lars Winnerbäck, 26/11 2004, Konserhuset, Eskilstuna.
Inga ståplatser alls. En stor skolaula och Lasse på aukutisk gitarr, behöver jag säga att jag och Pernilla älskade läget den kvällen? När det är såpass lite folk så blir spelningen närmare och mer personlig. Inbillar man sig iallafall.

5. System of a down, 2005, Hultsfred.
En ända kommentar - Marken gungade under våra fötter.

6. Lars Winnerbäck, 2006, Linköping.
Den mannen kniper många av platserna på den här listan. Fullkomligt välförtjänt faktist. Detta var årets turnépremiär och det var en salig blandning av människor som såg honom.

7. Håkan Hellström, 2005, Hultsfred.
Jag lyssnade knappt på Håkan innan den här konserten. Riktigt bra live är han. Mitt bakfulla sinne lättades upp och jag var löjligt lycklig en mycket lång stund.

8. Millencolin, 2005, Hultsfred.
Den här konserten hade jag inte ens tänkt att se, det slutade med att folket drog mig dit efter att vi sett Snoop Dogg (den var ännu mer ofrivilig, de bar mig dit) men till skillnad från första pelningen så är jag glad över att inte ha missat Millencolin, de var riktigt riktigt bra och det var helt rätt människor runt omkring. Alla, med andra ord.

9. Marilyn Manson, 2005, Hultsfred.
Honom har jag lyssnat på så ofantligt länge att den lilla tid han faktist körde under hultan05 satt sig i minnet. Jag och Albin stod där och hoppades på en Flashback sen Hovet03 och det var inte långt ifrån att det blev så. Tyvärr så avbröt han det hela och vi fick roa oss med att skråla resten av favoritlåtarna själva.
Har ni missat självbiografin så bör ni läsa den, vad ni än tycker om mannen så är den värd det.

10. Gyllene Tider, 11/8 2004, Sundbyholm, Eskilstuna.
 
GT är glädje, mer än så behöver man kanske inte säga. De får mig att tro på sommar året runt, köp en grillad kyckling, dra för persiennerna och spela alla gamla uttjatade klassiker. Sommarkänla i december.

Yes, då var vi klara. I övrigt så finns det många fler konsertminnen som man skulle kunna dela med sig av. Lena Philipsson på Peace & Love iår, Cirqus Alfon på Jamobilen 05 & 06, Timbuktu i dimman, BAO jobbet osv osv,  många var dock inte poitiva minnen så jag sållade bort dem.

Kommentarer:
Postat av: seb

detta tackar man för =D

Postat av: Pillan

Lasse är mys!

2006-12-08 @ 14:20:47
URL: http://gratisgen.se/?ref=47233

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits