Lite jul och massa annat.

Var gårdagen trälig så kan denna torsdag bara bli bra. Eller hur!?
Vaknade upp för ungefär en halvtimme sedan, riktigt utvilad och på gott humör. Sov närmare 14 timmar så det vore väl jävligt om jag inte var pigg. Jobbar ännu endag ihop med Pernilla, det är väldigt ovanligt eftersom vi råkar vara de enda på bygget som aldrig får tider ihop. Anledningen? Vi pratar för mycket sägs det. Jag kan inte riktigt hålla med, de gånger vi ens pratar med varandra så gör vi alltid något av värde samtidigt. Eller ja, vi plockar iallafall upp godis.

Grannen sätter upp sin julbelysning nu, vi brukade ha en på altanen. I år är den borta. Pappa påstår att jag har gett bort den, men det har jag inget minne av faktiskt.

Julafton kommer springande, det känns halvdant. Vi har uppesittarkväll med vännerna på lördag och det lär bli sent. Sen på morgonen brukar alltid min käre bror jaga upp mig i ottan för att se vad tomten har kommit med. Jag föredrar sovmorgon. Men icke. Klockan nio ska vi vara ute hos farmor och äta frukost. Förra året var vi där redan vid sju, enbart för att jag skulle iväg till jobbet efteråt.
Jaja, det blir nog bra det där.

Nu ska jag äta och föna håret. Misstänker att det är kallt som aset ute och då vill man inte ha blött hår.
Just nu missar jag vår julavslutning i skolan. Det innebär att min jacka kommer ligga i tryggt förvar på elevrådsrummet hela lovet. Kan den gott göra, jag orkar iallafall inte sy i några knappar i den.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits