Mysig tisdag

Kravlar mig upp och gör mig snabbt iordning för att ta en fika med Pernilla. Det visar sig att pappa har jobbat natt och är hemma hela dagen, han erbjuder sig frivilligt att skjutsa mig till skolan. Fullkomligt underbart, min fot är inte överens med mig och jag vill ha stövlar på mig idag. De vita gymnastikskorna som egentligen är det enda par skor som jag kan ha när hälen strular börjar bli riktigt äckliga och jag använder dem ogärna. Väl i skolan hinner jag med ett antal koppar kaffe, en himla massa planerande och så träffar jag J. Henne har jag inte sett sen hon slutade i laget jag tränar. Riktigt roligt, hoppas allt går bra framöver! Nu har jag lyckats få skjuts hem också och ska göra mig iordning för jobb senare, jag ser ut som ett vandrande uppsvällt lik. Halsen är genomsvullen och näsan rinner, resten av kroppen är också svullen eftersom det är månadens röda vecka. Kan inte påstå att jag uppskattar de här dagarna, de får mitt självförtroende att rinna ner i botten. Däremot så får det mig att inse hur fåfäng Jag egentligen har blivit.
Jag uppskattar att vara tillfixad och inte se ut som om jag precis har gått upp, jag har tillochmed börjat tycka det är kul att göra sig iordning. Det sistnämnda är förmodligen för att min gaderob börjar bli mer och mer vänligt inställd till att exprimentera med. Den fylls ständigt på och man kan alltid hitta nya kombinationer. Det är lite tomt på byxor och skor dock, men det planerar jag att åtgärda i London. Man kanske borde köpa ett par jeans? Det var närmare två år sedan jag använde ett par riktiga jeans. Skulle kunna bli roligt. Däremot är jag kräsen när det gäller jeans. Jag hatar när de inte sitter som de ska.
Efter jobbet idag ska jag göra en rörelse eller två, det lindrar smärtan och dessutom så börjar det behövas. All skräpmat senaste veckan syns. Kan hända att det är inbillning, men så är det.
Fåfänga tar man till när man inte har så mycket bättre saker för sig, därför ska jag nu plocka ögonbrynen och sedan göra något åt håret, idag kan det inte vara uppsatt.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits