I ett nötskal.

Här har jag suttit och skrivit 76 inlägg - långa, korta, meningslösa, tråkiga, roande, elaka och så vidare..
Det har dock aldrig slagit mig förut att endast de i min bekantskapskrets som läser allt mitt dravel vet vad jag är för en människa, så det känns som om det är dags att upplysa de övriga. Jag är tämligen säker på att detta inlägg senare kommer klassas som ett av de meningslösa.

Petra heter jag iallafall, fyllde 18 så sen som för 2-3 veckor sen. Har en ful ovana att alltid räkna mig själv som äldre än vad jag egentligen är*, detta förbryllar mig lite måste jag säga men jag antar att det kan kallas önsketänkande eller idioti. Jag är ingen större fantast av städning och ordning, snarare tvärtom. 
All den tid jag har till mitt förfogande fyller jag med innebandy, jobb, skola och vänner. Med andra ord så ligger kärleken på is för tillfället, den anser jag att jag hinner med endå någongång framöver. 
Lättlärd om få, dock väldigt bra att stänga av och helt falla in i min egen värld när det är något ointressant som man försöker pocka på mig. Ingen lysande egenskap i skolan alltså.
Planerar sällan något utan kör hellre på impuls, detta är något som jag själv gillar men om min plånbok lider av. Har ett enromt sötsug och älskar allt från smågodis till skräpmat, skattar mig lycklig som är såpass intresserad av idrott att jag inte behöver tvinga mig själv att träna utan kan kliva upp en söndagmorgon bara för att åka 10 mil och springa efter en boll i en timme för att sedan åka hem. hade inte detta intresse funnits så hade jag rullat fram. 
Utseendet jag föddes med går inte att klaga på, de skavanker som finns kan jag själv påverka utan några ingrepp eller liknande. Dock så finns inte den viljan, jag är nöjd och tänker förbli som jag är ifall inte något oväntat inträffar (typ en plöstlig lust att elitsatsa eller att sötsuget försvinner). Är inget stort fan av smink, har aldrig riktigt lärt mig att se det roliga i det hela. Hårfärger är däremot enormt rolig och jag har hunnit med de flesta lustiga kombinationer och färgval. 
En fredagkväll på hemmaplan betsår oftast av film och jag har aldrig riktigt vuxit ifrån min svaghet för tecknat. Jag har hunnit med ett antal felsteg, tragedier och personliga kriser, men jag har också hunnit med ett ännu större antal löjligt roliga tillställningar, resor och saker i vardagen som överglänser detta. 
Erfarenheterna bygg hela tiden på och jag strävar efter att hinna med så mycket som möjligt under mitt korta liv. 

Sammanfattning - Jag är en helt vanlig människa med inte helt ovanliga egenskaper.






*kommer jag alltid göra så eller ändras det när man inte vill bli äldre längre? Kanske sitter jag här om 10 år och tror att jag fortfarande är 18


Kommentarer:
Postat av: Pillan

Du är sjukt udda Petra, men hade du inte varit udda så hade du inte varit något att ha! ;) Det är alla små egenheter som gör att man blir en briljant människa! =)


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits