Vet inte om jag är arg, ledsen eller bara hamnat i en lite väl hastig situation.

I vintras förklarade jag snällt och försiktigt för mina föräldrar hur man sorterar, tvättar och hänger tvätt. Tre gånger för att de skulle förstå. Samtliga tre gånger hade de förstört massa av mina kläder som aldrig blev ersatta eller kunde användas igen.

Tolv dagar innan vi åker till Bulgarien har de där två inkompetenta människorna vart i farten igen. Jag har tvättat mina kläder själv sen jag var 12, varför kan jag inte få fortsätta med det? När de har semester envisas de med att blint slänga in tvätten i maskinen, formligen dra upp plaggen på ställningen och glömma allt vad sortering heter.

När jag kom hem från jobbet idag efter att ha varit vaken i över 27h i sträck (annan historia, ni får ge er till tåls) så var huset helt tomt. När jag nu skulle hänga mina jobbarkläder efter det har varit på rundtur i centrifugen så förstördes hela den här dagen. Folket har helt enkelt förstört en hel maskin med mina sommarkläder, det går inte att använda igen. Förjävligt ser det ut.

Jag är glad att de inte är hemma för mitt humör nu är inte att leka med.

Kul att man sliter häcken av sig på jobbet (som man kan säga både det ena och det andra om) för att kunna unna sig saker och sedan inte kan se fram emot något annat än att försöka få ännu fler tider nästa månad för att kunna räta ut deras ständiga misstag.

Antingen gör de det med vilje eller så blev det fel på bb. Jag vet inte vad jag vill tro just nu.
Nu ska jag försöka lugna ner mig lite och istället se fram emot att jag absolut inte tänker laga den här veckans middagar. De fick god mat förra veckan, nu kan de äta sina makaroner. Jag får väl äta pulver eller nåt.

Kommentarer:
Postat av: Tilda

"nu kan de äta sina makaroner." Petra, du är en poet. haha.
visste inte om ja skulle våga kommentera, du kanske tar ut din ilska på mig;) Men jag är modig!

Postat av: Kimbo

Omg föräldrar från helvetet. Anlita exorcist?

2006-07-27 @ 00:45:33

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits