Jag är förbannat bra!

Det glädjer mig att se att folk tar åt sig utmaningen och berättar för omvärlden vad de kan. Nu är det min tur och jag har längtat. Tiden har gjort att bloggen har fått vänta lite, men nu är det som sagt dags.

Jag är bra på
Skriva. Gärna om saker som inte har någon betydelse för någon annan än mig själv. Jag skriver oftast för att sedan kunna gå tillbaka och minnas.

Innebandy och ledarskap. Att ha vart damlagets lagkapten sen jag var fjorton bevisar detta, även att jag spelat i distriktslag, går innebandygymnasium och får en hel del lovord från alla möjliga håll. Att det lag jag tränar utvecklats en hel del tar jag också på mig viss cred för.

Något jag är expert på är att göra saker fort. Ska jag städa kan jag göra det på en kvart. Göra mig iordning på tio. Packa något på två. Byta om på tre. Allt går i ilfart bara jag vill.

Slappna av. Jag har somnat på elevrådsrummets bord flera gånger. Bland annat.

Matte. Högst betyg i min MaB kurs, den människa med högst frånvaro någonsin som fått godkänt. Och jag fick inte bara G utan VG. Frånvaron berodde på att jag tyckte kursen var löjlig och de övriga deltagarna hade svårt för matte. Hoppas på att få lite utmaning av C-kursen.

Skolan. Råkar vara en fena på så gott som varenda ämne jag någonsin läst.

Lättlärd. Älskar därför frågesportspel eftersom man alltid lär sig nya halvlustiga saker då.

Ödmjuk. Dock endast vid rätt tillfällen.


Utöver dessa saker så är jag bra på att vara Petra och det är min kanske bästa egenskap. Jag döljer inte mig själv bakom massa smink och fasader. Jag bara är.


Kommentarer:
Postat av: Tilda

Härligt Petra! Måste säga att inga av de där sakerna du listade var någon överraskning. Jag tror att en av dina bästa egenskaper är att du vet, du vet vad du är bra på och vad du passar för. och gör precis de sakerna. Kanon!

Postat av: Johan

Det där med pengarna är lätt. Lägg undan några tusen hemma och sen låter du dom ligga. Pengarna på banken kan man slösa men ha ett belopp som du ej ska gå under :P så gör jag iaf! Sebbe gjorde för övrigt Winnerbäck bilden :)

2006-06-07 @ 09:07:40
Postat av: Anonym

:) tack för den snälla kommentaren, bloggen är nu uppdaterad. och ja det vore en bra idé att dra ner tillsammans, men kanske efter hultsfred?? :D Puss

2006-06-07 @ 15:42:16
URL: http://Josefinan.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits