Konsten att förvalta en ledig dag.

Jag sov som en bäver idag. Länge och djupt. Ingen klocka var ställd, jag hade friheten att slumra tills jag blev trött på det. Störtskönt.
Släpade mig upp och mötte Elin när hon kom från tåget. Vi tog en sen frukost/fika på Violen-fiket. Mitt pass är hämtat så nu kan jag åka iväg precis när jag vill (Eller första Augusti, som planerat) av killen på Polisen fick jag veta att vi fyller år nästan samtidigt, han har en kompis som heter Åbrink i efternamn, fyra sista siffrorna i personnumret stämmer nästan överens med hans och att han gärna tar emot ett vykort. Detta under vårat minutlånga samtal.

Jordgubbar inhandlades på Coop och sen vandrade vi långsamt mot Karlsson.
Väl där bjöds det på skrämmande god dricka, förmodligen rör vi ihop liknande ihopkok till vår TV-spels dag på lördag.

Film och mys hos Negern och nu sitter jag här och printar ner hur dagen varit. För en gångs skull har jag ingen motivation att skriva alls så jag tänker överge det här och ägna en stund åt någon av böckerna jag plöjer just nu.

Nattmacka, ljus, bok, soffa, filt och hostmedecin avslutar mitt dygn utan arbete. Det kan hända att Nationalteatern ljuder i bakrunden också.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits