Samtalsämnen vid middagsbordet.

Eftersom min familj aldrig har diskuterat speciellt känsliga ämnen med varandra så kändes detta som en typisk söndagspratstund. Söndagar är de dagar vi antingen är helt utmattade efter helgens alla strapatser eller så är vi på gott humör och relativt utvilade. Idag var det inga sura miner och det får vi delvis tacka vår nya granne för. Medans vi sitter och funderar vilken läggning han har (det har nämligen bara synts två män och ingen kvinna. Stor sensation i vårat lilla område) så ser vi hur han springer in i källaren, kommer utfarande med en spade och slår på något för kung och fosterland. När han sedan lyfte upp, vad jag misstänker var en spindel, på spaden och nöjt visar katten som beskådat spektaklet så var måttet rågat. Jag skrattade så jag grät.
Nåja, utöver detta så pratades det vilt om plasma-tv. Mamma gillar verkligen iden och skulle förmodligen tillbringa än större del av sommaren i soffan om det satt en sådan på väggen. Jag tror att hon bara vill bräcka sin syster, det pågår ständigt en outalad tävling om vem som har nyaste prylarna och smartast barn mellan dem.

Efter att jag bytt gymnasieval två gånger och tvingats gå om ett år så får jag väl göra mitt yttersta för att hon ska få njuta lite av segerns sötma.

Det är ungefär
detta jag kan göra för tillfället.

Kommentarer:
Postat av: karin hermansson

Hm.. vet hur det är med mysko grannar. Händer alltid nå kul man kan ligga å kika på genom buskarna undertiden man solar!

Postat av: Negern

Petra jag vill också se!

2006-06-05 @ 13:27:32

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits