Veckorevyn?

Ägnade en stund åt att ögna igenom ett gammal nummer av veckorevyn. Från April i år var tidningen om man ska vara nogrann. För att tillfredställa oss läsare, som inte riktigt är nöjda med en hel tidning fylld av skvaller och mode, så har de bland annat lagt in en krönika av Karolina Lassbo. Det säger jag ingenting om - skulle hon skriva en bok vore jag den första att köpa den.
De har däremot fått in en "Du har väl läst..? [...] "  där de presenterar tio böcker man absolut inte får missa. Jag gillar idén, men böckerna känns tyvärr lika lockande som en burk surströmmning.

"Tantsnusk på hög nivå" lyder en av kommentarerna. Behöver jag förklara varför jag blev besviken?

Ebba von Sydow har jag svårt för och lär förmodligen ha det framöver också. Men man ska inte sticka under stolen med att det ligger en uns avundsjuka bakom. Hon har ett jobb man inte skulle tacka nej till och dessutom sköter hon det fullkomligt lysande. Veckorevyn i sig är ingen av mina favoriter, men då får man väl ägna en tanke åt att det magasin jag oftast lägger pengar på är Illustrerad Vetenskap

Kommentarer:
Postat av: Pillan

På tal om Karolina Lassbo så har jag info om henne som är riktigt skrattretande, då en av våra kära kollegor känner henne personligen. Skulle Lassbo skriva en bok skulle jag vara den första att bränna den! ;)

Ebba har ett shysst jobb, men jag skulle föredra att påverka unga på en annan nivå, genom att få dem att förstå att ett intellekt väger tyngre än de senaste trenderna. Borde inte du och jag ta över världen Petra?


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits