VÅR!

Japp, nu är det vår. Trots kylan, blåsten och nön på marken så har det säkraste vårtecknet av alla nu anlänt och slagit till stenhårt. Den årliga slängen av pollenallergi känns inte helt kanon att den startat, men det är iallafall ett säkert tecken. Vaknade fem inatt av att det kändes som att andas genom sugrör och var tvungen att gå upp och stänga fönstret, dricka vatten och rota reda på astmamedecinen. Det har knappast blivit bättre under dagen heller, förutom halsen har jag nu även rinnande & kliande ögon och näsa. 
Det jag senaste veckan tolkat som en lätt förkylning kan inte vara mycket annat än allergi. 
Får ägna en stund av morgondagen åt att uppsöka läkare och ordna nytt recept. 
Förra året åt jag pollenmedecin i olika former för över 2000 spänn och mådde ändå skit. 
Kan se fram emot att ha ett liknande år nu om inte farbror doktorn vill ge mig den spruta som han alltid vägrat att ge mig tidigare år. Matchen på onsdag ligger dessutom illa till ifall inte detta är löst då.  

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits