Vuxentest.

Jag blev utmanad av min käre vän Pernilla och nu är det upp till bevis. Är man vuxen?

Jobb
(1p) - Slavar i kassan på Ica.
Visitkort (1p) - Nej men jag har tagit emot från andra.
Konferens (1p) - Nepp.
Bor hos föräldrar (-2p) - Ja, och det borde vara + poäng. Ekonomiskt! 
Vara sambo (1p) - Inte en chans.
Vara förlovad (1p) - No way.
Vara gift (2p) - Hahaha nej, det är förövrigt min största mardröm just nu. Att vakna upp en morgon och vara en gift kattägare.
Skild (3p) - Nej.
Äga villa (2p) - Nej, men jag äger ett rum, en toalett och två gaderober.
Ha en bil (1p kombi + 1p) - Tyvärr.
Hund (1p) - Larson räknar jag som min eftersom jag hade avgörande rösten vid köpet.
Lån (1p) - Någon enstaka gång när det tryter, men endast av nära och kära. Räknar det som ett nej.
Gemensam ekonomi (1p) - Nej, aldrig.
Pensionsspara (1p) - Näpp.
Storhandla (1p) - Endast inför jul och straxt innan innebandysäsongen börjar. Nej även på denna.
ICA-kundkort (1p) - Självfallet.
Använda rabattkuponger (2p) - De gånger jag har några, självfallet! 
Äga hushållsassistent (1p) - Nej men jag har en mixer, en hamburgegrill, en riskokare och ett toastgärn.
Äga diskmaskin (1p) - Pappa är vår diskamskin, men honom äger jag ju inte.
Dubbelsäng (2p) - Nej, men det är högprioriterat på ska-ha-listan.
Ha julgran på julen (2p) - Japp, en egen på rummet och en i vardagsrummet.
Gråa hår (1p) - Nej, alla andra färger har jag men inte grått.
Celluliter (1p) - Nepp :D
Prenumerera på morgontidning (1p) - Njäe, EK står iof i mitt namn, men jag betalar inte.
Lösa sudoko (1p) - Ja och jag är grym!
Välja att inte svara i telefon (2p) - Alltid, jag avskyr telefoner!
Putsa förnster (1p) - Regelbundet, vilket innebär mina fönster på rummet när de börjar se allt för jävliga ut.
Svampplockning (2p) - Det går bort helt. Hatar allt som har med svamp att göra och det inkluderar alla former av svamp mellan tårna och badsvampar!
Långfärdsskridskor (1p) - Jag har provat, men jag kan bara svänga åt ett håll.
Parmiddag (1p) - Med vem skulle det vara? haha.
Vinprovning (1p) - Avskyr vin.
Danskurs (1p) - Med dansens moder Sonja Waern som granne så har jag fått stålsätta mig för att slippa danskurser och jag har lyckats.  
Partaja till gamla 70-talshits. (1p) - Det blir inte bättre än 70/80-tal, antagligen för att man inte var med själv och han tröttna på låtarna redan då.
Dricka konjak alt. calvados till kaffet (1p) - Nej,
Däcka före 23.00 dagligen (1p) - 4-5 ggr i veckan. Räknar det som ett halft.
Föredra soffan hemma före krogen/puben med bästa kompisarna (1p) - Oftast gör jag faktist det.
Spela Bingolotto (1p) - Endast uppesittarkvällarna 23e December.
Tycka att Ernst Kirchberger är en riktig pudding (1p) - Haha nej.
Ha höftproblem (1p) - Enbart rygg.
Köa till Allsång på Skansen kl 7 på morgonen (2p) - Nej nej, men runt 13.00 kan jag mycket väl finnas där.
Bli förundrad över "ungdomen idag" (2p) - Ständigt.


0-15 p "INTE gammal"
16-25 p " börjar barka ditåt..."
Över 25p "Nu är du där."

Och jag fick... ta daaa..

16 poäng. Det är bara de gråa håren och celluliterna som saknas, sen kan jag investera i min första rullator!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits