18 Dagar kvar.

Skoltrött är man varje år vid den här tiden, men man tycker att det borde finnas en gräns. Tyvärr så verkar det som om det har skett nerskärningar även hos dem som finns till för att hålla oss över ytan. Av någon anledning är det nästan smärtsamt jobbigt att ta sig upp ur sängen och gå till skolan numer. Det är så förbannat tråkigt att jag inte kan motivera mig överhuvudtaget. 18 dagar har jag räknat mig till att jag har kvar, då har jag hoppat över diverse klämdagar och även räknat bort de dagar som är givna skolk-dagar.
Det gäller att hitta något som motiverar en dessa långa och allmänt träliga dagar. Därför kommer lista de saker som jag ser fram emot och som gör mig glad nedan, då kan jag själv klicka mig in här när det känns som mest tungt.

12e Maj så ska Jag, Elin, Tobias och Mattias spela spel och kolla på schlager i Eskilstuna. Jag är tveksam till om det verkligen är då finalen går av stapeln, men spel är ju alltid roligt. Potentiell utgångskväll är det också.

Uppdaterad:
20e Maj grillar och dricker hela Ica-gänget hemma hos Pernilla. Kan bli en ruggigt rolig kväll, bättre jobbarkompisar får man leta länge efter.

23e Maj är det dags för Cilans studentskiva i Stockholm. Ska bli ruggigt kul att för en gångskull inte behöva välja om jag ska umgås med Pernilla eller Elin. Båda kommer vara under samma tak och jag hoppas att de håller sig i skinnet. utöver dem så är det en och annan Flenare och såklart Cilans störtsköna polare. 

24 Maj är det förmodligen lön eftersom 25e är röd denna månad. Löningen är den enda dagen man kan vara säker på att vara på rysligt gott humör. Jag räknar dessutom med att 26 Maj är en klämdag. Har någon upplysningar om detta så tackar jag och tar emot.

26e och 27 Maj Har jag och Elin bokat in att vi ska umgås och ta det lungt. Längesedan vi gjorde något riktigt avslappnat och dessa dagar ser jag verkligen framemot.
 
31a Maj är jag ledig från skolan eftersom jag då skriver upp. Jag vill ju gärna ha körkortet någon gång under sommaren så denna gång måste jag klara det. Alla kan kugga en gång, men två gånger tänker jag inte gå med på.

2a Juni så fyller min käre vän Cilan 19 och kombinerar detta med att ta studenten. Då är det dags att ta sig upp till Stockholm igen. När inbjudan damp ner i brevlådan så ströks denna skoldag från listan, ingen kan räkna med att jag ska dyka upp då. Var längesedan jag festade ihop med Cilan & hennes brudar och vad kan då passa bättre än deras student?

3e & 4e Juni åker förmodligen familjen på kryssning och då kan jag i lugn och ro njuta av att ha huset för mig själv.

9e Juni kommer det jag längtat efter. Mitt älskade sommarlov infaller. Tyvärr innebär detta att jag kommer jobba så gott som hela tiden, men det får man iallafall ut något av.

Det kan väl inte vara helt omöjligt att släpa sig igenom dessa tre veckor utan att vara borta från lektioner.


Kommentarer:
Postat av: P

du har glömt grillning den tjugonde.

2006-05-08 @ 11:02:54

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits