Festivalartisterna.

På allmän begäran (läs; På Tildas begäran) så har jag lovat att göra en lista på de artister jag vill se under Peace and Love festivalen i borlänge. Så här kommer den;

Dia Psalma - Helt enkelt för att det är ett band man måste ha sett, har inte lyssnat mycket på musiken.
Håkan Hellström - Sen Hultsfred förra året står jag fast vid att han är grym på scen
Johnossi - Är de som spelas mest i mina högtalare just nu
Nationalteatern - De har lockat publik väldigt länge, jag är nyfiken på varför.
Suburban kids with biblical name - Missade dem på Hultsfred förra året, dags att se dem.
The Haunted - Vart ett himla tjat om denna grupp, även här är det ren nyfikenhet som kallar.
The Kristet utseende - Missade även denna grupp på Hultan05
Thåström - Behövs det överhuvudtaget en kommentar?

Som ni ser så nämdes Hultsfred ett antal gånger, därför känner jag mig manad att fortsätta listan med vilka jag vill se där.

Kent - Jag kan tänka mig att sitta i bakrunden någonstans och njuta till de gamla låtarna.
The soundtrack of our lives - Trotsallt helt okej musik.
Kaizers orchestra - Det sägs att dessa grabbar är grymma live, upp till bevis!
Raised Fist - Hade en period då jag faktist lyssnade på denna musiken. 
Slagsmålsklubben - Med det namnet måste bandet vara unikt. 

Med andra ord så är det egentligen bara Thåström, Håkan och Johnossi som får mina halvlustiga musiköron att spetsas. Att åka till Hultsfred är egentligen som att åka iväg på 4-5 dagars ölspelande, med vissa avbrott för kortare melodier. Jag hade förvisso inte räknat med att artisterna skulle bli lika bra som förra året, men något högre klass än detta hade jag hoppats på. Dock så är jag rätt partyglad av mig och då passar tält, lera &tonvis med människor utmärkt. Peace and Love har bra mycket bättre band på gång och för nästan halva priset, där kommer konserterna locka mer.


Kommentarer:
Postat av: Pillan

Åh, Dia Psalma. Du ringer mig när du är på den konserten, jag älskar dem!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits