Gnäll och geografi.

Tack vare smärta i rygg och nacke så har jag för tillfället sömnsvårigheter. När jag och min käre vän Alb hoppade runt ute på en dyblöt studsmatta i förrgår så lyckades jag landa helt fel och efter det så har mina ben i kroppen inte riktigt velat samarbeta med mig. De verkar numer föredra att ligga och skava mot varandra.

Jag bestämde mig ganska snabbt igår kväll för att inte ligga sömnlös i sängen och tycka synd om mig utan utnyttja tiden. Geografi är inte mitt favoritämne och det har gjort att jag samlat alla uppgifter på hög. Nu har jag jobbat med dem (varvat med msn-diskussioner) i snart fem timmar och jag känner att jag behöver en paus.

Jag kommer aldrig någonsin att samla så här mycket arbete igen. Man lär av sina misstag heter det och det hoppas jag verkligen. Kommer göra mitt yttersta för att minnas denna smärtsamma natt.

Under de timmar som gått har jag gjort nästan fem kapitel av boken och en hel del internetuppgifter. Kanske går jag ut ifrån min lilla datagaderob som en mer allmänbildad och, ur geografers synvinkel, klokare människa.
 
Det är dock tveksamt.

Alla som läst trafikteori har fått information om ytinlärning inbankad i huvudet vet varför.. Man kommer ihåg allt tillfälligt och förtränger det sedan. För min del är det nog inte ens fråga om ytinlärning. Jag minns inte vad jag skrev för en timme sedan.

Antalet koppar kaffe bör inte räknas, det är skrämmande många och ifall någon någonsin ifrågasatt att kaffe är vätskedrivande så är jag ett levande bevis för detta. Antalet toabesök är många och varje gång jag reser mig från stolen får jag uppleva ren smärta. Typiskt.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits