Fientliga åsikter.

Jag försöker att jobba bort de fåniga fördomar som jag är uppvuxen med, men somliga går inte att sudda ut. Att * är lömska jävlar som plockar på sig, och utnyttjar, allt som går kommer jag nog alltid tycka. Undantagsfall lär finnas, men jag börjar tvivla på det.
Idag blev jag skapligt förbannad på en idiot som trodde han kunde blåsa mig på jobbet. Redan när jag gick mot posten för att hjälpa mannen och hans flickvän med att lämna ut ett paket så anade jag oråd. Då skakade jag på huvudet och intalade mig att mina fördomar inte alltid stämmer. Tjipp.

Jag får avin. Knapprar in i datorn. Går och hämtar paketet.

Räcker över paketet. Ber om en signatur. Upplyser om beloppet.

"Du fick pengarna av mig innan du gick in och hämtade paketet"

Sliter åt mig paketet och kokar inombords. Tror idioten att jag är inkompetent? Vi har rutiner. Jag har ett minne. Deras folkslag har ett rykte.

Efter visst tjafs och lite backup från en kollega så betalar iallafall mannen och muttrar slagord efter mig. Jag upplyser honom om att jag förstår mycket väl vad han säger och att vi förmodligen har liknande rötter.
(Jag vet mycket väl att vi har det eftersom min käre mor kommer från samma land som just den mannen och att vi har avlägsna släktingar med samma ursprung**)

Han påstår fortfarande att han betalat dubbelt belopp. Jag hänvisar till övervakningskameran och frågar med min smetigaste röst om han vill att vi ska kolla på videoupptagningen.
De är ute ur butiken innan jag ens hinner blinka.

Jävla idioter.
Och det är definitivt inte första gången de bygger på mina fördomar.




* Här var det bäst att censurera, somliga folkslag slåss med kniv.
** Ingifta. Har jag hört. Aldrig träffat dem och det är aldrig någon som pratar om dem. Jag förstår och stödjer detta beslut, det är rent pack.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits