Idrottsskador.

Det small till i pappas vad under innebandyträningen idag. Först lät jag de andra tränarna sköta det hela och spelade vidare. När jag kikade dit och det inte hände något så blev jag illa tvungen att ingripa. Rätt solklart fall av bristning i vadmuskulaturen, RICE* metoden är det enda rätta. Idrottsskador är något som jag själv tycker är relevant att kunna som ledare och har därför läst in en hel del av dem själv. Ska jag vara helt ärlig så är 80% av alla dem jag kan sådana som jag också har haft själv, men det är en helt del.

* Rest, Ice, Compression and Elevation. Med andra ord Vila, is, kompression och högläge. Ännu mer förenklat; Sunt förnuft.

Får se hur det är med farsgubben imorgon, i värsta fall så gick muskeln av helt. Envis som han är så vägrar han åka in till akuten ikväll (Vad är det med män och doktorer?) 

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits