Öppet hus i skolan.

Vem kom på den idén?

Hela morgondagen, nåja 9-13, så kommer jag stå i skolan och presentera vårat företag i kreativa stråket (Läs; Cafeterian/passagen)* med skärmen som vi har pysslat med hela dagen, marknadsundersökningar och pepparkaksdeg ska jag hålla låda. Jag hoppas verkligen det blir mycket folk annars är det förgäves.

Vi har idag klippt ut över 150 bokstäver och klistrat upp dem på våran skärm som är inklädd i tyg. Det blev ett skönt resultat men det var riktigt, riktigt, tråkigt. Fem timmar höll jag på och utan hjälp från övriga företaget, och alla övertrevliga människor runtomkring, så hade jag förmodligen suttit där än.

Nu ska jag  klämma en finne, plocka ögonbrynen, läsa lite bok och sova som en övergalaktisk apa.

Egen minneslista inför öppet hus:
1. Skjorta, Knapp och bekväma skor.
2. Pepparkaksdeg, Tandpetare, Bricka, Aluminiumfolie, Kniv och Skärbräda.
3. Kamera
4. Marknadsundersökningarna och Pennor.
5. Provisorisk duk.
6. Kaffepengar.


*Våran skola är designad av någon känd, och död, människas bror. Ruggigt mordern, men inte det minsta funktionell. Kreativa stråket är dock riktigt fint.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits