Syomöte och skolan framöver.

Jag satt hos Syo idag och vi försökte lägga upp när och hur resten av min skolgång ska se ut, lättare sagt än gjort. Ett blandbetyg, som man får när man läser lite på gymnasiet och resten på komvux, är inte lika mycket värt som ett helt slutbetyg från någon av dessa platser. Har man däremot bara läst en viss procent av poängen på gymnasiet och vill läsa klart resten på komvux så går det att ordna. Där blev det ett riktigt pusslande eftersom jag redan läst för många poäng för att hamna inom den procenten.
Vi plockade helt enkelt ut ett par VG-ämnen som jag kommer ha klara och så läser jag om några andra ämnen för att få upp betygen i dem, framförallt de som jag har fruktansvärt lätt för så det bara ska vara att skriva några prov och så är det klart. MaA och MaB är sådana kurser, de planerar jag att läsa på 3-5veckor.
Det hela kommer iallafall att sluta med att jag får ett samlat betygsdokument och kommer kunna konkurrera om platser på högskolan/universitet på samma sätt som alla andra.

Imorgon ska jag traska upp till Studievägledaren på Komvux och försöka få allt att börja rulla på i snabbare tempo igen, helst skulle jag vilja vara färdig med matten redan runt jul, men det blir kärvt om jag inte hittar en förbannat snäll mattelärare som lånar ut kurslitteratur åt mig i två veckor.

Jag är ruggigt positivt inställd och känner faktist att jag vill sätta mig ner och studera. Har inte riktigt kommit fram till om jag vill läsa de övriga kurserna fort som aset eller om jag ska låta dem ta lite längre tid. Det får jag fundera igenom.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits