Fortsätter att vara kritisk mot skolan.

Skolan


Visst låter det vackert? Citerat direkt från skolans hemsida, det är bara en av få saker jag fnös högt åt när jag kollade igenom de senaste uppdateringarna. Jag har aningen svårt att förstå hur de kan tro att det ska gå att lura människor att gå i Flen utan att först förbättra för eleverna som går på skolan. Rykten sprids snabbare än vinden och jag skulle aldrig råda någon av mina vänner att välja en utbildning här i stan som skolan ser ut idag. Designen är läcker och inriktningarna många, om man ser till hur liten våran lilla hemort är, men resten? Det finns knappast någon som kan påstå att de ätit sig mätt på skolmaten fem dagar i veckan på väldigt länge. För min egen del handlar det om många långa år. Mentor - Elev samarbetet har jag inte sett fungera i praktiken hos någon, inte på det vackert beskrivna sätt som det står på hemsidan iallafall. Att över hälften av mina lektioner den här veckan har varit inställda eller bestått av eget arbete tycker jag säger ganska mycket också. Sammanlagt så har jag haft lärarledda lektioner i 55 minuter sedan i måndags. Fyra dagar, 55 minuter. Sure, jag läser inte många ämnen, men jag har inte missat en enda lektion och det innefattar iallafall 8h studier. Gymnasiet borde jag ha läst på distans och i snabbare takt enligt mamma. Jag önskar att jag någongång lysnade på henne. Hon säger mycket klokt vid sidan av allt svammel.

Kommentarer:
Postat av: seb

väldigt bra och upplysande inlägg petra. tycker du ska använda det som insändare i skoltidningen!=)


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits