Samtal med fylltrattar

När jag och min käre vän Emelie stod och väntade på hissen till Flens enda parkeringshus idag så lyckades vi hamna i veckans minst önskvärda samtal. Eftersom regnet öste ner utomhus så hade två av vår stads främsta original bestämt sig för att förpesta våran väntestund. 
De båda (medelålders) männen, missbrukare av det kraftigare slaget, hade sökt skydd inomhus och naturligtvis precis bervid den mest långsamma hiss som existerar. under de tre minuter vi stod där så hann de med att försöka lista ut vad vi hade för bil, förolämpa oss, stöta på oss, be om ursäkt, förolämpa oss igen och slutligen stöta på oss igen. Att den ena var röd som en kräfta i ansiktet och den andra hade backslick och skinnväst gjorde inte intrycket bättre. Jag hatar när man tvingas lyssna på dem, se på dem och känna lukten av dem. Kanske inte bara för att de är motbjudande, utan också för att man innerst inne är livrädd för att hamna i den sitsen själv någongång. Man vet aldrig vad som händer i framtiden och om 30 år kanske det är jag som sitter där och luktar helvete, stör ungdomar och är ständigt onykter. Vem vet?

I övrigt så berör alkoholister mig alltid eftersom det faktiskt ligger i släkten och jag vet hur det drabbar, inte bara alkoholisten själv utan även omgivningen.

Kommentarer:
Postat av: Tilda

jag beordrar dig att göra penistestet, kolla länk på min sida. hahaha

Postat av: Tilda

jag beordrar dig att göra penistestet, kolla länk på min sida. hahaha

2006-10-05 @ 10:07:58
URL: http://pimmelina.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits