Vad blir nästa steg?

Nu är jag redigt trött på skolan. Överväger starkt att strunta i det helt. Jag har slängt bort tre år av mitt liv och inte fått ut någonting.  Om jag hoppar av nu och gör högskoleprovet som det är tänkt den 21a, använder det som ett riktmärke och pluggar som fan till provet i vår. Då kommer jag kunna få ett bra snitt och endå plugga vidare vid ett senare tillfälle. Dessutom kan jag läsa intressanta kurser på distans. 

Fast å andra sidan kanske jag borde gå klart det här året för att få betygen i Idrott & Hälsa och Projektarbetet. Med andra ord så får jag överväga i vår hur jag ska göra. Eller om jag redan efter oktober skiter i allt utom de två ämnena, börjar plugga på distans och jobbar som ett madass.  

Skoltrött kan man inte ens kalla det, jag vill ju verkligen, men det finns ingen kunskap att hämta längre.

Jag har alltid älskat att läsa och lära mig saker och det har jag i hela mitt liv blivit straffad för. Känns det rättvist att man lägger ribban efter den jäveln som är sämst och jag under tiden kan "hjälpa dina klasskamrater". Det enda det ger mig är en stämpel som översittare. Enda anledningen att jag avskyr folk som har svårt för sig är för att det drabbar mig själv något ofantligt. Eller nej, jag har inga problem med dem som har svårt för sig men försöker. Det är idioterna som tycker det ger mer att stoppa upp pennor i näsan, kasta studsbollar, snacka skit och spela mobilspel som stör mig. Min klass består av 90% sånna människor. Utanför klassrummen är de kanon, men inom fyra väggar så funderar jag alltid på om de är för sent utvecklade eller bara har umgåtts för mycket med varandra.

18 år är jag och jag är trött på att försöka tvinga mig själv att bli motiverad när jag hela tiden blir överbevisad att det inte ger något. Att missa studenten gör mig ingenting, den hade jag velat fira med mina vänner och att räkna klasskompisarna som vänner har jag fortfarande svårt att göra.

Folket jag hade velat stå på ett flak och skrika ihop med går ut i vår och gick ut för två år sedan.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits