Diskussion i hötmörkret

Efter en lång promenad och en ännu längre diskussion så känns det som att jag pratat på i evigheter, men det är skönt att få ur sig sina åsikter angående innebandyn, skolan, elevrådet och handlingar som rör oss på ett eller annat sätt. Det känns som om bördan lättade lite när jag väl fick uttala orden "genom att gå gymnasiet känns det som om jag slänger bort tre år av mitt liv..", för det är tyvärr så jag känner. För många är gymnasiet en härlig tid med många nya lärdomar och bekantskaper. Jag har lärt känna samma människor jag alltid kännt på ett annat sätt och inte lärt mig ett dyft, utöver några hundra spanskaglosor där jag egentligen bara har användning av ett femtiotal. Något jag också har lärt mig är hur omogna vuxna människor kan vara, hur långtråkigt det är att sitta i en cafeteria fem timmar om dagen och hur träligt det är att vara understimulerad. Skolan är vidrig. Jag lär mig ingenting och jag vinner ingenting på det. Kul liv.

Innebandyn var det skönt att få ur sig lite av, jag behöver ibland få höra vad som sägs de gånger jag inte är med för att veta om jag gör rätt eller om jag borde tona ner, men nu kändes det iallafall som om jag inte är ute och cyklar. Dessutom så kommer nog ett nytt tränarskap föra en hel del positiva saker med sig, även om PG blir svår att ersätta.

Elevrådet måste man vara insatt i för att det ska gå att skriva en kort text om vad som sas och energi nog att skriva ner allt angående alla projekt har jag inte just nu. Men en hel del kloka saker blev sagt. 

Övriga punkter var mellan fyra ögon och kommer stanna där. 
Helt enkelt så älskar jag diskussioner som denna för att man får prata av sig och man kan även få en ny syn på vissa saker.
 
Emelie är guld värd, bättre vänskap får man leta länge efter.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits