Djupare beskrivning av början på en höst som bara kan bli bättre.

En biverkning av min inflammationshämmande medecin är inflammation.
Känner dock inte av några större åkommor utöver den redan inflammerade foten, å andra sidan så har jag hitills bara tagit en dos. Men jag hoppas jag slipper det iallafall.

Diagnosen jag fick var lite luddig, men som jag förstod det så har jag en inflammation i en muskel under foten och har fått denna av för hög påfrestning och överrörlighet i leder. 
Enligt samme man så bör jag framöver använda hålfotsinlägg, linda fotleder/knän/armbågar och använda handledsskydd varje gång jag utför någon form av idrott. Smått galen eller fullkomligt ointresserad av riktig sport måste denna man ha vart, han förstod inte alls vart problemen i alla dessa förebyggande lindor och skydd låg. Hålfotsinlägg köper jag och ett handledsskydd på vänsterhanden (som utsätts för störst påfrestningar) men att linda in halva mig som en mumie och sedan springa runt? Jag kan likagärna sätta på mig en overall. 

Jag kan överreagera nu för att jag inte sovit avsevärt mycket senaste två nätterna, men känslan jag har i mig nu när det hela har fått smälta en aning är inte mycket annat än tomhet. Tre veckor är lång tid och självfallet hade jag kunnat passa på att hälsa på alla vänner runtomkring närhelst jag ville, men jag sparar pengar inför Cypern. Någon större arbetsbörda i skolan har jag inte, fler jobbtider på ICA går inte att få, sitta nere och tjura på hammarvallen vill jag inte och något annat större intresse har jag väl egentligen inte. Böcker i all ära, men jag får lätt socialabstinens. 

DM nu i helgen och jag kommer sitta på läktaren och se på. Eventuellt vara lite barnvakt åt Mickans ungar samtidigt, ska passa på att lära dem lite hejjarramsor av värde. Jag ville spela. Jag vill spela. 
Jag kan inte. 
 

Kommentarer:
Postat av: Tilda

haha jag menade inte att jag blev putt ;) haha. jag bara tyckte att det var kul. ja tyckte ju inte om er förrut heller. haha.
det bara lät (lästes:S) så roligt när pernilla också instämmde och tyckte att hon var duktig som klarade av att umgås med mig i skolan ;) haha.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits