Nyårslöften fast 52 gånger om året.

Linda K har en blogg som jag ofta fastnar i och ägnar långa stunder åt att läsa. Det var tipset, nu ska jag prata måndagar.

Alla har vi haft  "Den första dagen i vårt nya liv-måndagen" och alla har vi misslyckats. Jag har gjort det hundratals gånger. Här nedan följer exempel på måndagar jag har haft, de som är i fet stil är relativt aktuella. Med andra ord så har jag misslyckats med dem nyligen.

- Jag ska bli flitig i skolan-måndag
- Jag ska bli mer ordningsam-måndag
- Jag ska gå ner i vikt-måndag
- Jag ska träna mer varierat-måndag
- Jag ska träna lika mycket kondition, teknik och styrka- måndag
- Jag ska äta regelbundet-måndag
- Jag ska sluta snusa-måndag

- Jag ska bränna alla mysbyxor-måndag
- Jag ska följa magkänslan-måndag

Dessa är bara ett urval, ingen av dem har någonsin lyckats. Inte är jag ledsen för det, jag har tillräckligt många måndagar på mig för att någongång klara av det. Som tur är så infaller måndagar oftare än nyår, därav hinner man prova många varianter. Klarar man inte att fortsätta länge så har man iallafall klarat av några dagar. Längst fixade jag sluta snusa måndagen som höll sig i nästan två månader. Kortast var det förmodligen gå ner i vikt-måndag eftersom jag har bristande intresse på den fronten.


Kommentarer:
Postat av: Linda K

Tack vad gullig du är, sånt blir man glad av att höra!
Ha ha ha, bränna mysbyxormåndagar? Underbart!

Postat av: Pillan

Det positiva med att man har väldigt många måndagar, är att man kan välja ut ett löfte som man klarade ganska bra, och sedan ta det som nyårslöfte!

2006-09-26 @ 10:57:35
URL: http://obeskrivlig.blogg.se
Postat av: Petra

Haha japp, jag hade dock inte hjärta att bränna ett enda par eftersom de "är bra att ha" dock så la jag ner dem i en påse i gaderoben under ett par dagar =)

2006-09-26 @ 12:58:28
Postat av: Anita

Dom där måndagarna har jag också haft ett antal gånger, jag lyckas ofta bryta dom framåt måndagkväll eller tisdagmorgon

2006-09-26 @ 18:15:40

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits