Seriepremiär/derby - höstens bästa helg.

Katrineholm har slagit på stort och försöker sig på lite attityd såhär dagen innan matchen. Hittils har det resulterat i:

"kom igen nu tjejer flen borta på söndag, lätt match! "
(Jag har spelat innebandy i åtta år och aldrig gått förlorande ur ett derby mot Katrineholm, hur de får det till en lätt match är för mig en gåta.)

"Ja men de där fixar vi fan, nemas problemas "
(Någon lite mindre säker kanske?)

Och så min favorit;
"Jag tror att stor stads tjejerna kommer överaska.."
(Här pratar vi högt betyg i särstavning och dessutom över-aska? Föklara för mig? Ska vi dö? Man blir ju skakig i tentaklerna)

Nåja, hur det går får vi allt se imorgon. Självklart tror jag på en vinst för mitt lag. Kanske slutar det med att jag får tugga ordsoppa eller så får jag praktisera hånflinet. Det sistnämnda vore ultimat, det smilet är alltid lite på vift såhär i början av säsongen och att få värma upp det vore guld.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits