Konsten att köra bil, jobba och äta när man bör.

Jag vaknade tidigt imorse och kände mig inte ett dugg utvilad, snarare mörbultad. Men sådant får man blunda för. Traskade upp, slängde på mig kläder och tog mig tvärs över gatan till bilskolan. Avståndet är verkligen outstanding, skulle jag försova mig och dem ringer så är jag där på 20 sekunder. Och det är ingen omöjlig företeelse, men jag har hittills bara försovit mig en gång och det var till halkan första gången. Då kände man sig verkligen som en bra människa. Lektionen gick bra, vi parkerade på varenda parkering som finns att utnyttja. Med andra ord en ruggigt seg lektion och efter allt krypkörande så lär jag ha träningsvärk i kopplingsmusklerna.
Han anser numer att jag kan stadskörningen, men att jag kör lite för fort. Jag anser numer att jag måste träna häcken av mig för att komma ihåg döda vinkeln i tid och otid. Cykelbana. Döda vinkeln. Körfältsbyte. Döda vinkeln. Start från vägkant. Döda vinkeln. Det känns gnatigt tycker jag. Är inte riktigt kompis med körskolans bilar heller, Pappas volvo är mer lättmanövrerad. 

Nu ska jag stjälpa i mig resten av kaffet och sedan är det dags för ännu en arbetsdag.

Måste få påpeka att jag ätit frukost idag och att det blir kycklingsallad till lunch. Slutligen så ska David slänga ihop en kycklingrätt till middag. Emellan dessa måltider så ska jag försöka trycka i mig lite frukt när det finns läge. Inte alltid det gör det på jobbet.
Dags att traska ner nu så jag hinner handla lite innan, det gör det lättare att inte hoppa över att äta på de fåtalet raster som kommer under dagen. Förhoppningsvis slipper jag en blackout idag.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits