Vad gör jag nu då?

För första gången sedan vi flyttade in har jag nästan en hel dag för mig själv, Emelie jobbar fram till klockan fyra.
Jag hade dessutom körlektion imorse (som gick bra ända fram till sista parkeringen, då gick det skit) så jag visste att jag inte skulle sova bort hela dagen. Jätteskönt tänkte jag igår kväll.

Jag har ändrat mig.

Klockan är tolv och hittils har jag dammat, diskat, plockat undan överallt, ringt och försökt få mormor att komma och fika, sminkat mig, bytt kläder två gånger, bannlyst hästsvansen på håret och fixat det, bestämt mig för att inte snusa på en timme (bara för att hinna bli lagom sugen, är jag inte det då så väntar jag lite till). Jag har också läst två kapitel, kokat kaffe, plockat fram fika, målat naglarna, rakat benen, skrivit packlista till Åland, borstat tänderna två gånger...

Jag kommer inte på någonting mer att göra. Lägenheten är så gott som kliniskt städad, dammsuga tänker jag inte göra idag, det är Emelies tur.

Sjukt uttråkad. Nu ska tydligen Albin dyka upp, ytterst välkommet.


Oh Sms, ciao!

Kommentarer:
Postat av: Pillan

I brist på annat så kan man; spela betapet, spela vetgirig, skriva en lista på alla böcker/skivor/filmer/vad-som-helst som man äger, sova, promenera eller dricka sig galen på kaffe.

Sola kan man också. hur mår öronen?


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits