Jul och sådär.

Dagen innan julafton och jag är fruktansvärt trött, tänkte trots detta köra en snabb uppdatering om de senaste dagarna och de kommande. Ytterst hafsigt och koncist.

Det enda jag minns från fredagen är egentligen att min Beck-box anlände med posten, fruktansvärt härligt att se fakturan på 698kr istället för 1999 pix. Sist jag betalade in till cdon hade jag tydligen betalat 1300kr för mycket. Ibland känns det som att det lönar sig att vara fullkomligt ihjälsnurrad.

Lördagseftermiddagen tillbringades hos Jimmas mormor och morfar, julbord, släkt och klappar. Vi äger numer en brödrost som kan grilla fyra stycken mackor och det är guld värt när man ska fuska sig till räkmackor med rödlök och citronpeppar. Vackert.

Kvällen var det amazon som gällde. As always så blev det en hel del innebandyprat, trots att jag officiellt sett har slutat bry mig så går det inte att låta bli. Vi gjorde även slag i saken och bestämde oss för att handla upp företagets sista pengar. 15öl på rak arm och trots att vi bjöd frikostigt så har jag mått som jag förtjänar idag. Överjävligt.

Söndageftermiddag så var det julbord hos mamma och pappa. Julklappar lämnades över eftersom vi inte har någon möjlighet att vara på samma ställe under rätt tillfällen imorgon. Inget öppnat än, men jag har vridit och vändt på varenda klapp och är det inte ett nintendo wii i ett av dem så är jag fullkomligt lurad. Förmodligen kommer jag alltid vara ett stort barn innerst inne. Försökte få karln att ge mig hans julklapp till mig redan innan lucia. Gick åt skogen.

Imorgon ska väl människor doppa bröd i grytan och se glada ut halva dagen. Jag tänker ha en mysig ica-julfrukost ihop med Pernilla och Jocke runt elvasnåret och när jag sedan får gå hem någongång vid 15.15 så är det bara att svida om och ta sig till moster för ännu ett julbord. Förhoppningsvis så missar jag Kalle Anka helt iår också. Min yngsta kusin har för vana att somna på min mage under denna stund, nu börjar han bli en bjässe så jag ska undvika hela programmet tänkte jag. Fasansfullt duktig på att låta som ett brandlarm är han dock, det ska han ha cred för.

Sparreholm blir det till kvällen och hela juldagen, efter det så bör jag vara tillbaka på hemmaplan igen eftersom jag jobbar konstant fram till nyår. Men håll till godo och ha en lagom stressad jul!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits