Lördagen och sen då?

Gårdagen var massivt lång. Började med att gå upp och göra mig iordning, packa matchväskan och så vidare vid den närmast okristliga tidpunkten på en lördag, 07.00. Iväg till jobbet där jag slet (nåja..) till klockan ett. Då var det bara att slänga sig i bilen till Strägnäs, eftersom matchen där starade 14.00. Vi hann iallafall dit, jag var rätt dålig och det var resten av laget också. Torsk 6-3. 16.30 kliver jag in hemma och har då bestämt att jag och Negern ska med 17.13 tåget in till Eskilstuna. En oerhörd snabb packning, skjuts till stationen och biljettköp  senare  så lägger vi märke till att något jävla tåg går det inte. Synd.

Till Eskilstuna ska vi iallafall så vi ordnar skjuts till OK där vi hyr en söt liten reklamskylt, nej bil. BIL!
Väl i storstan så plockar vi upp Elin, Jimma och David för handling av lite mat och groggvirke. Först efter detta så tar vi oss in i
Nuckans lägenhet och för första gången under hela dagen så kan man lungt sätta sig ner, andas lite och faktiskt prata om något som inte har med planering att göra. Uppskattad stund. Sen blev vi lite stressade igen, när vi egentligen borde ha duschat och gjort oss iordning så hade vi roat oss med att dega och dricka martini. Med andra ord så fick vi göra oss iordning idiotsnabbt för att sedan hoppa in hos Karlsson/Jansson  20.00 för melodifestival, mat och dricka.

Kvällen flöt på med allt från spel, till saker som borde likna spel, charader, skitsnack och så vidare. 05.30 imorse slöt jag ögonen och somnade. Vid det laget var jag så trött så jag hade kunnat somna upprätt utan några större problem. Ruggigt lyckad dag var denna lördag på det stora hela. Jag hade gärna hoppat över jobbtiden, fått tre poäng till tabellen, ägt en egen bil och haft varma skor på mig. Men i övrigt så var det hela kalas.

Nu mina kära vänner så ska jag läsa lite naturkunskap. Det vore helt underbart att ha den avklarad snart nog. Hoppar över min planerade promenad eftersom solen gav vika. Jag är lite sugen på att springa en sväng, men det tillåter nog inte vätskebalansen i kroppen så vill man må bra så får man lägga ner sådana idéer. Egentligen borde jag gå på ett tränarmöte ikväll, men jag orkar fan inte sitta där och se glad ut, när jag väl har en dag som är relativt ledig så tänker jag utnyttja den, pappa får upplysa mig i efterhand om vad som sagts. Deep Heat kräm på axeln och så djupdykning ner i boken. Skönt att kunna hoppa över allt man redan kan.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits