Hyllning till?

I bitande frost och stickande vind drömmer jag mig bort,
sakta stannar stressen av 
För min inre syn ser jag mig själv njuta av stjärnans varma strålar
och vindens ljumma fläkt.
Jag ser mig själv fara valens väg och lyssna till främmande kulturer.
Med många möten, sällsamma platser och stora lärdomar,
utvecklas ständigt mitt stela svenska sinne
till ett allt mer lättsamt, ljust och längtande Jag,


Detta föreställer min senaste svenskauppgift, man skulle helt enkelt använda kenningar och alliteration i ett positivt tal. Tror minsann jag får slipa lite på detta, men sålänge det hela finns i text så är man en bit på väg iallafall. Jag misstänker att poängen med uppgiften är att man ska visa att man förstår vad kenning och allitteration är och det tycker jag att jag fått med iallafall, mitt i allt dravel så finns det där.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits