Innebandy är ibland ruggigt skönt.

F91 gör en av sina bästa matcher idag och var verkligen värda poäng, men det kan inte fungera varje gång. Kämparinsatsen var guld iallafall.

Vi åkte till Gnesta och misstänkte hela tiden att det skulle vara överjävligt väder när det var dags för hemfärd. Så rätt vi hade. Men en sådan resa går lätt när matchen fungerat bra. Vi låg förvisso under så gott som hela tiden och vi drog bara med oss en pinne, men att hålla humöret uppe och jobba som ett lag under hela matchen är som en halv vinst bara det.
Motståndarnas tränare, vissa spelare och även publiken skämde ut sig rejält. Vuxna människor som skriker, drar på sig utvisningar för snack, vrålar förolämpningar och så vidare.. Någonstans har inte hissen gått enda upp i Gnesta. Jag börjar tro att det gäller hela befolkningen? Kom på när vi åkte hemåt att jag aldrig träffat en Gnestabo som verkar helt klar i huvudet.
Skönt att se att vi kan koppla bort störande moment och satsa på spelet, även om det inte blev något skönlir idag så fungerade vi ihop åtminstone.

Nu ska jag ta min överskottsenergi och städa lite.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits