Kvällen syselsättning flashas + 10 snabba

Två flugor i en hejdundrande smäll kommer här ; Det jag tänker pyssla med närmaste timmen är sträckläsning av bok och sörplande av kaffe, med tilltugg. Eventuellt måste jag baka något först och det innebär att jag måste sortera i skafferiet, diska och vänta lite också. Därmed kan ni räkna med att jag är väck till lagom sent.




Sedan hittade jag en lagom rolig 10-snabba lista som jag vacker fyller i för att just Du ska ha något att fördriva tiden med, alternativt för att just Jag ska kunna skjuta lite på bakandet. Här kommer den iallafall.

1. När gick du upp imorse?
Vaknade upp vid halv tio, men gick inte upp förrän vid tio då allas vår personalchef fick för sig att ringa 2-3 gånger.

2. Vad åt du till frukost?
Försöker fortfarande att lära mig äta frukost, just nu har jag kommit så långt som till det mentala stadiet "nu borde jag äta frukost.." , om inte alltför lång tid så kanske det hela blir till praktiskt utförande. Vem vet?

3. Har det hänt något roligt idag?
Det händer roliga saker varje dag. Mest humoristiskt var nog mitt och Emelies moppeproblem när vi skulle låna pappas bil ur garaget. Slutade med att vi fick intervjua en av min brors vänner för att komma fram till hur fan man flyttar på manicken som min bror envisas med att ställa bakom bilen.

4. Vem förtjänar att uppmärksammas idag?
Emelie, hon hjälpte mig att vara huslig. Det kräver en stor eloge! Tackar och bugar E.

5. Är det något du borde ha gjort idag?
Lämnat tillbaka biblioteksböcker, vart på körskolan, betalat räkningar och startat tvättmakinen.

6. Dagens telefonsamtal var?
Hej, jag behöver koden till skåpet..
Den ligger i...
Men kan du inte bara ge mig den?
Jag ka..
Kom igen jag har bråttom.
Haha Petra, jag kan den inte utantill. Den ligger...

Behövde hjälp av farsgubben och självfallet ringde jag i sista minuten så jag var sönderstressad. Han tog det rätt bra dock.

7. Har du tränat något idag?
Jag och Emelie sprang runt-runt i huset en stund, i övrigt var jag nere och domderade på F91-träningen som vanligt. För min egen del så var väl det mest ansträngande promenaden dit och hem.

8. När var du som gladast?
Vad är det för en dum fråga? Jag har varit glad hela dagen.

9. Vad ska du göra imorgon?
Imorgon ska jag gå upp och kolla om posten har kommit. Efter det har jag en lucka och sedan ska jag in till Eskilstuna för en fika med tjejerna. Kvällen är tom än så länge. Jobbar ett långpass på lördag så jag är lite försiktig med vad som planeras in.

10. Vad önskar du dig tills imorgon?
Sommarvärme, eller åtminstone att snöfanskapet läggs ner och förflyttas till okänd ort.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits