Balen och studenten

Balen var klockren och jag hade ruggigt roligt, min kavaljer Johansson skötte sig utmärkt i sin enormt vackra Djurgårdenslips och bordsplaceringen var toppen. Någon vals blev det däremot inte förrän när slutet på kvällen var nära och Ugglas "efterfest" spelades av bandet, detta för att vi gjort en pakt och bestämt oss för att inte dansa vals innan vi fick höra någon Ugglalåt. Kanonkväll helt enkelt, tyvärr lite för dyr.

Att fira studenter är ingenting jag har sett fram emot, det skär i hjärtat på mig. Självfallet tycker jag det är kul med mina vänner som lyckats genomföra tre överjävliga år och nu kastas ut i vanliga livet. Men min egen insats under dessa år gör mig bara deprimerad. Helt enkelt är det en blandning av glädje och deprission. Gårdagen gick okej, turen till Eskilstuna idag kändes bara massiv. Jag hoppas Elin uppskattade det iallafall.

Nu ska jag äta en studentmiddag och sedan ka jag gräva ner mig.

Kommentarer:
Postat av: Jimma

Edit: Ska inte gräva ner sig. Vi ska ha en extremt trevlig kväll. Kanske kommer kvällens första dopp!? Mmm. Det blir en bra kväll...

2007-06-09 @ 16:28:59
Postat av: Emelie

Du behöver inte gräva ett skit, seriöst du skulle tycka att det blev allt för jobbigt innan du ens var klar. För även om du inte gått tre år på rad så har du en enorm erfarenhet av både skola och arbetsliv en erfarenhet många saknar. Men jag kan absolut förstå att det ibland känns riktigt tungt. och skulle det krisa så kan jag gräva (för att vara lite ironisk och jävlig)

2007-06-10 @ 15:18:20

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits