Husmor

Det har visat sig att byrån kommer fungera utmärkt trots den trasiga delen, den syns inte ens. Inte än iallafall.
Tyvärr så har vi absolut ingen plats i denna lilla skokartong för en byrå så nu har jag placerat ut den i hallen och det är trångt. TRÅNGT. Men på den här ytan så får det lov att bli så om jag ska slippa använda två fotöljer som gaderob fram tills vi flyttar. Ibland får man bita i det sura äpplet. Fördelen är väl att jag snart ska sätta igång och städa och man kan i princip räkna med att vara klar inom en halvtimme, sådant är underbart.

Jag känner mig lite som en ensamstående mamma idag. Jag har snickrat en byrå själv, jag har handlat mat, ska snart städa, sen kommer ungarna hem för att äta (i detta fall mina kära vänner P, T och kanske M) och sedan går jag och lägger mig ensam och löser lite korsord. Det är en sådan dag jag gillar ungefär en gång var tredje månad. Den absoluta fördelen är att när maten väl är klar och man har gjort allt annat innan så kan man lugnt umgås med folket och sedan inte bry sig mer på ett tag. Fullkomligt kalas!

Bäst att jag sätter igång, ska även trycka ner kläder i den omtalade möbeln.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits