Efter en vecka i solen

Jag kom hem från Cypern igår natt och har hunnit med lite för mycket sen dess, men det kan vi ta i ett senare inlägg. Min och Pernillas resa lär gå snabbt att sammanfatta. Att som ungdom åka iväg på charter innebär en del förpliktelser; man ska äta gott, komma hem jättebrun, festa gärnet varje kväll och träffa massor av nytt folk som man aldrig kommer att se igen. Vi struntade i dessa idiotiska idéer och satsade på att ha riktig semester. Vi solade så gott som hela dagarna, gärna i sällskap med en bok eller lagom diskreta snarkningar. Vi drack och åt gott, i rimliga mängder och vi struntade fullständigt i att ta kontakt med alla dräggfulla engelsmän och danskar som vinglade runt överallt. För första gången så kommer jag hem från en semester och känner mig riktigt utvilad, det kära vänner, är guld värt. Ännu har inte solsvedan lagt sig helt och jag skulle uppskatta ett badkar med lotion att slänga mig i. Har även lyckats få cravings efter Yatzy, eftersom det är ett öagom ansträngande nöje och tidsfördriv.

Iallafall, en kanonsemester utan att vi slog ihjäl varandra fullkomligt.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits