Städa, flytta, krångla.

På torsdag åker vi till fjällen och nästa fredag åker jag till Åland. Jimmy kom igår på att vi börjar få det lite bråttom med flytten eftersom vi knappt kommer att vara hemma framöver. Därav har jag under senaste halvtimmen slängt ihop flyttkartong efter flyttkartong med en otrolig frenesi. Det känns bra, det är till och med roligt.

Snart är det dags för en sväng till tvättstugan också, snarare rätt många svängar. Vi har något sjukt med smutstvätt just nu. Det gör avsevärd skillnad i tvättkorgen nu när jag lagt till tre pass fotboll i veckan.

Senare ikväll ska vi slänga ihop hemmagjorda pizzor inför fjällenresan, innan dess har jag förmodligen/förhoppningsvis fått lite ordning på tillvaron i vår boning. Karln slängde jag ut, han fick åka någonannastans och ägna sig åt skoljobb, sånt här gör jag bäst ensam och på mitt eget sätt.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits