Knappt värd en rubrik.

Min planering sprack direkt, men det var mestadels för att den var korkad. Känns mindre trevligt mot grannarna att riva igång dammsugaren klockan sju på morgonen. Tvätten är iallafall igång, dessvärre är det mer än vad man kan säga om mig. Det var länge sedan det var så motigt att gå upp.

Trött var ordet.

Jag ligger helt rätt i planeringen. Just nu är jag inne på slötiden och det känns guld. Tänkte använda den till att handla frukost. Blev fruktansvärt sugen på leverpastejsmacka med smörgåsgurka och ett glas pärondryck. Nackdelen är att jag känner att jag helst skulle vilja handla mat till middagen på samma gång så jag slipper springa flera gånger. Har inte en sportsocka om vad som ska ätas idag. Pytt lutar det åt, men då blir karln så grinig. Schnitzel är också ett alternativ, kan vara världens godaste alternativ också, men det äter vi jämt.

Nu måste jag iallafall röra på mig för min mage skriker efter mat. Då i form av järnberikat pålägg tillsammans med färskt bröd och sötsliskig dryck. Som jag sa.

Det är nu jag bör släpa mig till tvättstugan igen. Smärtsamt. Frukosten var super och till kvällen blir det schnitzel. Så gott så det går knappast att motså. Jag bör ringa ica kundtjänst nu och fixa ett nytt kort, bör även gå till banken i samma ärende. Kanske går att göra på internet? Ska kika.

Jag tänker inte ägna en ledig dag åt att sitta i telefonkö. Finns inte en chans. Bävrar. Får bli en annan dag. Nu är har all smutstvätt genomgått maskinen och förhoppningsvis överlevt. Nu gäller det att få skiten torrt.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits