Konsten i att unna sig vardagslyx, eller det motsatta

Efter jobbet åkte jag och Therese direkt till Valla för en fotbollsträning som sög tag i mina ben och gjorde dem till spaghetti. Sedan tog jag en tur till mamma och pappa för att snacka lite strunt och äta några mackor innan dagens höjdpunkt skulle infinna sig. Jag har sett fram emot ett långt och skönt bad hela dagen. Snubblade över en badbomb hemma och tänkte lyxa till det lite extra. Sagt och gjort.

Nu ungefär 20 minuter senare har jag sköljt ur vattnet, skrubbat både mig och badkaret, det kliar överallt och hela kroppen är glittrig. Hur kommer någon på iden att fylla en badbomb med glitter som kliar? Var är det mysiga i det?


Nu börjar det arta sig. Armarna fylls sakta av utslag och jag får nog offra en tablett dagen till ära.

Skiten luktade gott iallafall.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits