Längesedan jag skrev av mig.

Efterson jag inte uppdaterat på ungefär ett halvår så undrar ni säkert vad som har hänt i vardagen. Årets studentfest har avklarats, precis som vanligt var för- och efterfesten roligare. Hann med och gratulera så gott som hela min gamla klass som pinat sig igenom tre år. Det var bra gjort av dem, hade jag aldrig fixat. Även kusinen har avklarat tre år och kastar sig ut i livet, antagligen direkt till skolbänken igen, ambitiös och flitig jävel, lär bli något stort. Där snor jag lite cred dock eftersom hon utan mig förmodligen lärt sig läsa bra mycket senare.

Bakfyllesöndagen existerade knappt, jag roade mig med en fotbollsmatch i hettan. Det var riktigt roligt, trots att jag envisas med att ta innebandylöpningar och undvika att nicka. Det sistnämnda gör jag inte för att jag är speciellt dålig på att använda utsidan av skallen, utan snarare för att det någonstans långt inne sitter någon halvdålig domare från Sörmlands innebandyförbund och ger mig en utvising om jag så får bollfan i bakhuvudet. Får väl skylla mig själv kan jag tänka, spelade ingen vacker innebandy som ung.

Idag har jag bakat en halv miljon bullar eftersom laget ska sälja på torsdag, dessutom har jag betalat bingolotter och föreningslotter. Om någon vänlig själ kan inse att det vore mer humant att låta folk (mig) betala in alltihop i en klumpsumma så vore jag världens lyckligaste. Sälja bullar? Det har jag nog inte gjort på 8-10år.

Lutar åt både Barcelona och London framöver, men först ska vi avverka en helg i Borlänge. Alla som gjort det, vid rätt tid på året, vet att det slår allt. Campingstolar behöver inhandlas, Påminn mig någon.

Nu får det nog vara slut för idag, behöver försöka få mig några timmars sömn. Imorgon är det en halvlång dag då jag ska roa mig med konfektyrhyllorna och posten. Jag hatar posten, men det kan vi ta en annan gång.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits