Det var en huvudstad, en ålder, ett tv-program och en röd skjorta.

Detta kan bli långt, jag har haft så mycket tid på mig att klura fundera och snurra in mig i detta inlägg. Egentligen ska det väl delas upp, men om ni inte orkar läsa en lång text i ett svep så går det alltid att komma tillbaka i omgångar. Nog om tips.

Veckan som gått har inneburit en hel del pizza och en hel del classic hot chocolate utan grädde (de flesta gånger, ibland valde la barista att fullkomligt ignorera mitt desperata "NO CREAM!") På måndagen handlade jag en massa roliga, färgglada, speciella och knasiga kläder och accessoarer. Efter en halv vecka med ovan nämnda kosthållning så kände man sig ungefär som en flottig falafelgubbe, med andra ord så avslutades veckan med svarta kläder, böcker, presenter och TV-spel.

Väder och vind samarbetade inte. London-Eye får vänta till nästa gång, fruktansvärt träligt. Däremot så måste jag lista mina fem bästa köp. Självfallet i listform:
1. Lemsip, 4-5 askar bör kunna skrämma bort varenda förkylning under kommande år.
2. Trench. Jag hittade en klassisk begie till överkomligt pris.
3. Taxfree drickat. Tänka sig att man numer faktiskt får föra in dricka i landet. Sitter och sippar lite Martini till melodifestivalen just nu.
4. Deep heat. Vi stackare i Sverige sitter fast i tigerbalsam och vi vet egentligen inte hur pass effektiv en värmande,smärlindrande salva kan vara.
5. Randiga byxor som är absurt sköna. Dessutom skön halvlång variant med lagom avslappnad knäppning.
Over and out.

Måste säga att  fylla 20 kändes inte speciellt förrän man insåg att jag faktiskt fick släpa med mig två liter Martini hem helt lagligt. Kan låta som meningslös upplysning. Men det är gott.

Imorse började jag åtta. Gubbjäveln på våningen ovanför började spela sin satans musik halv fem. Alltså var jag på jobbet 07-19 idag. Kan också påpeka att "plocka bröd" numer innebär "baka bröd". Lurad in i Bake off träsket utan att jag ens förstod det själv. Smått pinsamt.

Melodifestivalen ska vi yppa en åsikt om också. Jag hejar på Sjögren. Han är sympatisk. Hade jag varit 20-30 (40?) år äldre så hade jag förmodligen satsat mitt liv på att jaga hem den karln. Förmodligen inte efter lite eftertanke, jagandet är inte min grej.

Ska vi dra en linje nu kanske.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits