Ensam hemma 1

Klockan börjar bli relativt mycket och för att jag ska slippa stressa innan jobbet imorgon så ska jag ställa ordning huset som det såg ut innan föräldrarna åkte. De har varit iväg på kryssning nu under tre dagar och jag har levt livet hemma. Det har till största del inneburit att jag sovit diagonalt i mina föräldrars dubbelsäng, lyckats förstöra tv-boxen, kylt massvis med öl, har en god drinkmix som jag ska bjuda dem på i kylen, inte diskat så mycket och lånat bilen. Som tur är så var Franzens förbi under tiden jag jobbade idag och diskade undan lite så jag har inte mycket att göra alls kvar. Det har varit riktigt skönt att slippa familjen och det är synd att de inte var borta längre. Jag tycker om att kunna ta hem folk utan att det springer massvis med folk och stör hela tiden.

Jag skulle behöva parkera om bilen, men eftersom körkort är ett av få saker jag vill ha men inte äger så får den gott stå där den gör.

Nu ska jag snabbstäda och sedan plöja ännu en bok.

(Visst var de första två filmerna bättre än uppföljarna?)

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits