Från solbränna till pollen.

Jag vet mycket väl att min hy är känslig som få och bör bli ordentligt insmord innan den vant sig vid solen.
Som du förmodligen redan förstått så har jag bränt mig. Kanske har jag mig själv att skylla, men jag lägger all skuld på studsmattan. (samma enormt stora leksak som min lillebror tjatat om i snart två år och som jag satt mig på tvären emot, vart ska man då spela fotboll på sommaren? Denna studsmatta har jag använt mest av alla och älskar den)

Man behöver inte bara hoppa på den, den är som en enorm badenbaden. Att slippa lägga sig direkt på gräsmattan är ovärderligt. Med min fantasi och min fobi för ormar (Det har skådats en snok på vår tomt för 5-6år sedan) så blir jag hispig av att ligga på gräset utan att ha någon större kontroll. Studsmattan är dessutom mjukare och den drar åt sig värmen utan att bli alltför varmt.

Tack vare att den gör mig enormt avslappnad så får den all skuld. Det är inte roligt att behöva resa sig för att springa in och hämta något så tråkigt som solskyddsmedel. Därför hoppade jag idag över detta och nu ser jag återigen ut som en kokt kräfta.

Kan vara det första riktiga vårtecknet, sönderbränt ansikte med enormt många nya fräknar. Nej, inte det första, har trotallt inte kunnat träna ute som folk de senaste veckorna. Pollenallergin måste komma på plat ett.

Som vanligt har min käre idrottslärare ett och annat klokt ord att säga även denna gång
"Gå upp lite tidigare på morgonen och ta din medicin så kan du vara med och köre konditionspasset på förmiddagen, på eftermiddagen sen så tar vi det lite lungt och ska bara spela fotboll" .
Kanske ska påpeka att det är min andra idrottslärare denna gång.
Somliga verkar tro att man njuter av att vara allergisk. Även om jag inte är motiverad till att ge mig ut och springa en mil eller två klockan 8.00 på måndagmorgon så gör jag hellre det än denna förbaskade pollenperioden. 2000 spänn på piller, ögondroppar, näs-spray och astmamedicin.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits