Onsdag.

Idag är jag sådär lagom trött och irriterad som man bara kan bli när något kört ihop sig riktigt ordentligt.
Självfallet så blev det inte många timmar sömn inatt, han där uppe har fortfarande inte besvarat min bön om att bränna upp alla björkar.

Klockan ringde klockan 07.15 imorse och då hade jag fått en timmes skön sömn. Att välja mellan att stänga av och häva sig upp fanns det inte en tanke på. Jag somnade glatt om och vaknade nästa gång klockan tio, ägnade en timme åt frenetiskt hostande. De ringde från jobbet och frågade om jag kunde ställa upp. Eftersom jag redan missat dagens lektioner så antog jag att det var min enda chans att göra något vettigt under den här dagen.

Vem kommer intraskande på jobbet efter ungefär en timme och ger mig ett par hugg för att sedan avsluta konversationen med "Det här kommer vi ta ett snack om..." ?
Japp, alltid
denne idrottslärare. Kanske finner han en utmaning i att se hur mycket han kan provocera mig innan jag flippar ur totalt.
Har lite svårt att förstå varför hans ens ska bry sig om att jag jobbar en eftermiddag då jag är ledig.
Hoppas han kommer in imorgon också, under mitt helvetiska arbetspass (12 - 21.15) så kommer jag behöva någon att ta ut lite ilska på. Kanske ska nämnas att eftersom han är en kund så kan jag inte behandla honom hur som helst, men en gnutta kyla och en aning sarkasm har aldrig dödat någon.

Jag har dessutom för tredje dagen i rad glömt Pernillas pengar. Det får mig att känna mig överjävligt dålig, imorgon ska hon få dem om det så innebär att jag måste betala någon för att gå hem med dem till henne.
Torsdag redan. Dags att handla drickat för helgen. Det måste finnas mängder av alkohol. Inte för att jag har planer på att dricka mig ösfull, men att hålla mig påverkad under längre tid kräver tyvärr en viss mängd av skiten.

Vad det var som hade kört ihop sig rejält? Min motvilja att gå till skolan. Jag orkar helt enkelt inte längre.
Jag har inga jobbiga lektioner, snarare tvärtom. Fullkomligt meningslösa. Alla mina vänner finns där och bara det borde vara tillräckligt för att släpa sig dit, men just nu finns inte viljan, orken eller någonting.

Sämst.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits